torsdag 13 september 2012

ParfymMacho! Eller kejsarens nya kläder ...

Det är kul med marknadsföring! Jag läser till exempel hur kollegorna marknadsför parfym för män.

Kolla den här texten ur en broschyr för kosmetika:

’’TRUE INSTINCT. Djärv doft för mannen som älskar att ta risker. Utstrålar uppfriskande vattenmelon och marina toner innan den lägger i en högre växel och ger ifrån sig sensuellt mystiska toner av läder och tonkaböna’’.

Köp den, och du har anden i flaskan! Nej, vi ska inte analysera innehållet: marina toner, högre växel, tonkaböna ... Det liknar Systemets beskrivningar av vinsorter.

Men är det någon som tror på det? Om du tar en skvätt, väntar en stund, så lägger skvätten i en högre växel ...

Det är klart att det funkar. Lika bra som du växer i en BMW med stereon på högsta volym, sakta glidande över gågatan ...

Låt oss prata på ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar