tisdag 8 januari 2013

De härjar fortfarande!

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Men de härjar fortfarande; konferensgrodorna! Alltså de missar vi gör när vi arrangerar konferenser och andra möten. Missar som kan riskera såväl själva mötet, som renommé och varumärke.

Jag har arbetat med att producera möten mellan människor sedan mitten av 80-talet. Efter några år författade jag en anspråkslös folder som heter just ’’Konferensgrodor’’. Det är en sammanställning av några grodor jag har mött under årens lopp, både egna och andras.

Idag skriver vi 2013. Nästan trettio år har gått. Vi har blivit bättre på mycket under de åren, men grodorna härjar fortfarande! Ingen tycks ta mötet och konferensen på riktigt allvar. Det ligger utanför själva kärnverksamheten, där man är proffs. Men när man då och då kallar till konferens eller seminarium, då är man amatör och ger sig ut på hal is. Mötet går i direktsändning, och man står där på scenen inför kunder eller annan publik. Då om någon gång borde man se till att man uppträder proffsigt! I allt från teatervärlden till scen & kabaré, repeterar man intensivt före premiären. Men det stora företaget, eller lilla, går bara ut där inför sin viktiga publik och snubblar runt i både tekniken och presentationen av själva budskapet.

Man blir trött när utvecklingen står stilla! Kanske kan jag bidra med ett litet framsteg genom någon av mina gamla grodor. Du hittar dem här.

Låt oss prata på!

LL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar